Stránky

úterý 31. ledna 2012

Začneme - v lese

Protože tam je klid - a to se mně teď hodí ;-) Jediný zvuky vydávají ptáci, které neodradily ani letošní tuhé mrazy. Strakapoudovo tlučení do kmenů a hašteřivé hlásky sýkorek jen občas prořízne pronikavé "vijé" - a to když se připomene královna místní oblohy - káně lesní.

strakapoud velký - zbytek zimního světla ještě dovolil použít ohnisko 300mm


skoro zapomenutá cesta kousek od zelenýho stolu

I když místní lesy znám prakticky od mala, sem tam se dostanu na místa, o nichž jsem netušil, že vůbec existují. Po desetiminutovým prodírání se hustým porostem smrků jsem objevil zapomenutej posed klidně opřenej o jedinej vysokej strom široko daleko - nádhernej výhled. Akorát mám strach, že až si to tam budu chtít jít vyfotit v létě, tak to místo za boha nenajdu.

zprvu špatné bodové měření expozice se nakonec ukázalo jako dobrá cesta

Někdy moc nechápu, čím se ti frajeři, co ty lesy kácí, řídí. Vymlátí hektar lesa okolo a nechají stát osamoceně jeden dva stromy. Nicméně je to vděčný námět na fotku, akorát je třeba se dívat okolo sebe. Ta další je toho důkazem - prakticky hned vedle je cesta po níž jsem šel už nesčetněkrát, ale nikdy jsem si těch osamocených obrů nijak zvlášť nevšímal - až dnes. 
(edit. 4.2.2012 - osamocené stromy - tzv. výstavky se nechávají na místě těžby z důvodu obnovy a celkového obohacení porostu. zdroj )

Tři veteráni - středová kompozice je záměr


forever alone 

Dlouhý zimní stíny a zajímavý světlo - když nic aspoň mně to trošku vykompenzovalo ty děsný mrazy :)

šílenej fialovej odlesk a aberace? jak to příště eliminovat?

Žádné komentáře:

Okomentovat